"Maarif Modeli" kapsamında okul öncesi düzeyde yapılabilecek farkındalık çalışmaları, çocukların gelişim düzeylerine uygun, değerler eğitimi temelli, bütüncül bir yaklaşımla planlanmalıdır. Maarif Modeli, bireyin zihinsel, duygusal, sosyal ve ahlaki gelişimini bütünsel şekilde ele almayı amaçlar. Bu kapsamda okul öncesi öğrencilerimiz öğretmenleri refakatinde farkındalık çalışmaları ile ilgili etkinlikler gerçekleştirdiler.
Hijyenin önemi konusunda bilinç oluşturmak
Kendine ve çevresine özen göstermeyi öğrenmek
Sorumluluk duygusu geliştirmek
Estetik duygusunu ve el becerilerini desteklemek
Değerler Eğitimi: Temizlik, sorumluluk, özen
Duygusal ve Ahlaki Gelişim: Kendine ve başkalarına saygı
Estetik Gelişim: Sabunun şekillendirilmesi, süslenmesi ile güzel olanı takdir etme
Sosyal Beceri: Grup çalışması yaparak iş birliği kurma
Çocuğun plan yapma, üretme ve değerlendirme becerilerini geliştirmek
Fiziksel çevresine karşı farkındalık kazanmak
İş birliği ve problem çözme becerileri kazandırmak
Zihinsel ve Bilişsel Gelişim: Planlama, deneme-yanılma, neden-sonuç ilişkisi kurma
Sosyal Duygusal Gelişim: İş birliği, birlikte üretme, sabır
Ahlaki Gelişim: Yapılan işin kıymetini bilme, emeğe saygı
Değerler Eğitimi: Sabır, azim, yardımlaşma
Alan | Kazanım |
---|---|
Değerler Eğitimi | Temizlik, paylaşma, üretkenlik, yardımlaşma, sorumluluk |
Zihinsel Gelişim | Planlama, sıralama, neden-sonuç ilişkisi |
Sosyal Duygular | İş birliği, iletişim, başkasına saygı |
Estetik | Sabun şekli, yapı tasarımı, renk ve biçim farkındalığı |
Kültürel Bilinç | Geleneksel yapı ve temizlik anlayışının tanıtılması |
VİDEO 1 iÇİN TIKLAYINIZ...
VİDEO 2 İÇİN TIKLAYINIZ...